Dietetyczna babka wielkanocna czyli babka jogurtowa

Święta kojarzą Wam się z tłustymi, ciężkimi potrawami? I bardzo dobrze ;p bo takie są tradycyjne Polskie święta i to wcale nie jest złe. Każdemu bowiem należy się coś dobrego od czasu do czasu. Dlatego nie jestem zwolenniczką narzekania na święta pod tym kątem. Ale każdy jest wolny i ma wybór, dlatego tworzone są alternatywy ciężkich potraw. Już dawno chciałam wypróbować ten przepis, a teraz nadarzyła się ku temu idealna okazja ;D Oto dietetyczna jogurtowa babka wielkanocna ;)

Babka jogurtowa
szklanka mąki pszennej pełnoziarnistej
szklanka jogurtu
2 jajka
łyżka proszku do pieczenia
aromat cytrynowy
cukier lub słodzik
łyżka masła (opcjonalnie) lub więcej

Mąkię mieszamy z jogurtem, żółtkami, proszkiem aromatem cukrem i masłem. Białka ubijamy i dodajemy do reszty. Pieczemy ok. 40 minut w 175 stopniach. Zajadamy z czym chcemy.

SMACZNEGO :))


Ja swoją posypałam dodatkowo rodzynkami.
I naprawdę mi smakowała, mimo, że była dość mokra i zakalcowata jak to ciasto z jogurtem zamiast masła.

8 komentarze:

Prześlij komentarz